2021年9月24日 星期五

(歌曲時間):Keep the faith

 

Mother mother tell your children

媽媽啊,告訴妳的小孩

That their time has just begun

他們的時代已經到來

I have suffered for my anger

我為了無處可去的怒氣吃足苦頭

There are wars that can't be won

總是有一道跨不過去的坎

Father father please believe me

爸爸啊,請相信我

I am laying down my guns

我已經拋盔棄甲

I am broken like an arrow

我像斷去箭鏃的箭矢

Forgive me

原諒我

Forgive your wayward son

原諒你任性的孩子

Everybody needs somebody to love

每個人都需要有個人愛

(mother, mother)

媽媽呀、媽媽

Everybody needs somebody to hate

每個人都需要有個人恨

(please believe me)

請相信我

Everybody's bitching

每個人都在抱怨

'cause they can't get enough

因為他們無法滿足

And it's hard to hold on

而要堅持下去非常困難

When there's no one to lean on

當身旁沒有人可以依靠的時候

Faith: you know you're gonna live thru the rain

信念:你知道你得撐過狂風暴雨

Lord you got to keep the faith

老天啊你得堅持信念

Faith: don't let your love turn to hate

信念:別讓你的愛變成恨

Right now we got to

我們就得

Keep the faith

堅持信念

Keep the faith

堅持信念

Keep the faith

堅持信念

Lord we got to keep the faith

老天啊我們得堅持信念


Tell me baby when I hurt you

我傷害到妳的時候,寶貝請妳告訴我

Do you keep it all inside

妳總是把它放在心裡嗎

Do you tell me al's forgiven

是否總是說原諒我做的一切

And just hide behind your pride

而就這樣隱藏在妳的自尊裡

Everybody needs somebody to love

每個人都需要有個人愛

(mother, father)

媽媽呀,爸爸

Everybody needs somebody to hate

每個人都需要有個人恨

(please don't leave me)

請別拋下我

Everybody's bleeding

每個人都傷痕累累

'cause the times are tough

因為時局艱難

Well it's hard to be strong

要堅強太過困難

When there's no one to dream on

當沒有人願勇敢作夢


Faith: you know you're gonna live thru the rain

信念:你知道你得撐過狂風暴雨

Lord you got to keep the faith

老天啊你得堅持信念

Now you know is not too late

你知道一切都還來的及

Oh you got to keep the faith

噢你得堅持信念

Faith: don't let your love turn to hate

信念:別讓你的愛變成恨

Right now we got to

我們就得

Keep the faith

堅持信念

Keep the faith

堅持信念

Keep the faith

堅持信念

Lord we got to keep the faith

老天啊我們得堅持信念


Walking in the footsteps

走在前人的足跡裡

Of society's lies

社會充斥著謊言

I don't like what I see no more

我厭惡我所見的種種

Sometimes I wish that I was blind

有時我寧願見不到這一切

Sometimes I wait forever

有時我陷入無盡等待

To stand out in the rain

佇立在雨中

So no one sees me cryin'

這樣就沒人看到我哭泣

Trying to wash away the pain

試著洗滌那傷痛

Mother father

媽媽、爸爸

There's things I've done I can't erase

有些事如潑出的水無法收回

Every night we fall from grace

每晚我們墮落徘徊

It's hard with the world in yours face

面對這個世界無比艱難

Trying to hold on, trying to hold on

試著堅持下去、試著堅持下去

Faith: you know you're gonna live thru the rain

信念:你知道你得撐過狂風暴雨

Lord you got to keep the faith

老天啊你得堅持信念

Faith: don't let your love turn to hate

信念:別讓你的愛變成恨

Right now we got to keep the faith

現在起我們得堅持信念

Faith: now it's not too late

信念:一切都還來的及

Try to hold on, trying to hold on

試著堅持下去、試著堅持下去

Keep the faith

堅持信念


沒有留言:

張貼留言